Het is handig om te weten hoe je een pakket moet inpakken en wat er gebeurt wanneer je pakketje vermist wordt. In deze blog gaan we het hierover hebben, lees snel verder en doe je er je voordelen mee.

Inpakken

Wanneer je een pakketje wilt opsturen, moet je verpakkingsmateriaal gebruiken die geschikt is voor het gewicht van hetgeen wat je wilt versturen. Controleer dan ook of die stevig genoeg is. Wanneer je meerdere pakketten tegelijk wilt versturen is het logisch dat je die niet aan elkaar vastbindt. Je moet deze pakketten een apart pakketlabel geven en apart verzenden.

Verpakkingsmateriaal

Goederen moeten in stevige verpakkingen worden verzonden. Denk hierbij aan een stevige vierkante kartonnendoos. Zorg ervoor dat je de randen van de buitenverpakking goed dichtplakt. Door jou producten op de volgende manier in te pakken, beperk je de kan op schade. Als het gene dat je wilt verzenden breekbaar is, gebruik dan tape waarop staat ‘niet snijden’. Het gebruik van sterke tape voorkomt dat de doos open kan worden gescheurd. Probeer geen plakband te gebruiken. Wanneer je iets wilt opsturen dat breekbaar is, is het aanbevolen om een kartonnendoos met meerdere lagen te gebruiken.

Toch beschadigd?

Wanneer je de voorzorgsmaatregelen hebt gebruikt, maar je pakketje nog steeds beschadigd is, kan je een schadeclaim indienen. Helaas geldt dit alleen wanneer je pakketje aanvullend verzekerd is. Als je pakket niet verzekerd is, kan je alleen een melding maken hierdoor wordt de bezorger aangesproken.

Pakket vermist?

Bij het versturen van pakketjes bestaat er altijd de kans dat deze vermist kan raken. Als dit gebeurt kan het handig zijn als je weet wat je moet doen. Voordat je iets kan doen moet de vervoerder jouw pakket als vermist verklaren. Wanneer zij dit hebben gedaan kan je een vermissingsclaim maken. Hiervoor heb je een aantal gegevens nodig: trackingcode van de zending, afleveradres, datum van afhaling, uiterlijke kenmerken van het pakket, inhoudsomschrijving en een inkoop- en verkoopfactuur.

Wanneer er iets met je pakket gebeurt, is het gewoon heel erg jammer. Het is daarom ook aangeraden om je pakket goed te verpakken. Als je een relatief duur pakketje verstuurt, is het aangeraden om deze aanvullend te verzekeren. Als je pakket wordt vermist en je hebt deze niet verzekerd kan je alleen een vermissingsclaim maken. Wanneer je als bedrijf een pakket opstuurt en deze raakt vermist (en is niet verzekerd) moet je de klant alsnog het product nog een keer toezenden.

Pin It on Pinterest